سپیده افراشته|وکیل پایه یک دادگستری

مرجع تخصصی ارائه انواع خدمات حقوقی

جستجو کردن
نمونه رأی تغییر نام مذهبی| نمونه رأی تغییر نام محمد

نمونه رأی تغییر نام مذهبی| نمونه رأی تغییر نام محمد

در این مقاله قصد داریم به بررسی یک نمونه رأی تغییر نام مذهبی، نمونه رأی تغییر نام محمدعلی به احسان بپردازیم. قبلا‌ً نمونه رأی تغییر نام زهرا را مشاهده و بررسی کرده بودیم. ضمناً در خصوص مراحل و روش تغییر نام در شناسنامه هم به تفصیل صحبت کرده بودیم.

این رأی توسط سپیده افراشته وکیل پایه یک دادگستری اخذ شده است.
شاید این باور برای شما هم وجود داشته باشد که امکان تغییر نام مذهبی وجود ندارد. این باور کاملا غلط است.

تغییر نام مذهبی با استدلالات و همینطور طرح دادخواست و لایحه صحیح امکان پذیر است اما نیازمند دفاعی کاملا قوی میباشد. با ما همراه باشید.

مراحل تغییر نام مذهبی

عده ی زیادی از مراجعین میگویند که برای تغییر نام مذهبی مثل فاطمه، زهرا، محمد و … به اداره ثبت احوال مراجعه کرده اند اما اداره ثبت احوال با تغییر نام مذهبی موافقت نکرده است.

لازم است بدانید که باید دادخواست تغییر نام داده و الباقی مراحل تغییر نام مذهبی را از طریق دادگاه پیگیری کنید.

نیازی نیست که به دادگاهی محل صدور شناسنامه مراجعه کنید بلکه این دعوا در صلاحیت دادگاه محل اقامت شخص متقاضی است.

بعد از دادن دادخواست تغییر نام باید منتظر ارجاع به دادگاه و تعیین وقت رسیدگی باشید. بهتر است لایحه هم تنظیم کرده و به دادگاه ارائه دهید.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هرگونه اقدامی وکیل بگیرید و با وکیل مشورت کنید.

بعد از اینکه رأی به تغییر نام صادر و قطعی شود (یعنی یا اداره ثبت احوال تجدیدنظرخواهی نکند و یا تجدیدنظرخواهی کند ولی رأی تغییر نام به نفع شما تایید شود) در این صورت دادگاه نامه ای خطاب به ثبت احوال صادر میکند که موظفند نام شما را در شناسنامه تغییر دهند.

نمونه رأی تغییر نام محمد

در این نمونه رأی، قاضی رأی به تغییر نام موکل از محمدعلی به احسان صادر کرده است. جالب است بدانید که موکل قبل از مراجعه به ما از طریق ثبت احوال اقدام کرده بود ولی نتیجه ای نگرفته بود.

این رأی نتیجه ی طرح دادخواست صحیح، صحبتهای مکرر با قاضی به منظور اقناع ایشان و همینطور تنظیم لایحه مناسب است.

مجدداً توصیه می شود قبل از انجام هرگونه اقدامی با وکیل مشورت کنید چون ممکن است به صورت اشتباه روند حقوقی را شروع کنید و برای همیشه شانس خود را از دست بدهید.

نمونه رأی تغییر نام مذهبی|نمونه رأی تغییر نام محمد

آیا تغییر نام مذهبی امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوال به قطع مثبت است، حق نام یکی از حقوق اولیه و اساسی هر شخصی است و مطابق با قوانین موضوعه ایران هر فردی متمتع از تمامی حقوق مدنی است بنابراین امکان تغییر نام حتی مذهبی برای تمامی افراد وجود دارد.

اما برخی از قضات معتقدند که تغییر نام مذهبی به دلیل قداست این اسامی و عدم تصریح قانونی امکان پذیر نیست.

شخص متقاضی باید بتواند به نحو صحیح قاضی را قانع کند تا رأی تغییر نام را بگیرد. این قانع کردن با طرح یک دادخواست صحیح، ارائه لایحه خوب و دفاع عالی در جلسه رسیدگی ممکن می شود.

ما چندین نمونه تغییر نام مذهبی مثل فاطمه، زهرا، محمد، علی و … داشته ایم که تعدادی از آن ها را در این سایت ارائه کرده ایم.

وکیل تغییر نام مذهبی

سپیده افراشته چندین سال است در حوزه تغییر نام مذهبی فعالیت داشته و بیش از ۵۰ نمونه رأی تغییر نام مذهبی اخذ نموده است.

وکیل تغییر نام مذهبی در واقع شخصی است که به دلیل سابقه ی بسیار زیاد در این حوزه با رویه ی حاکم بر محاکم و نظر قضات مختلف از این جهت که موافق و یا مخالف تغییر نام مذهبی هستند آشنایی دارد بنابراین بهترین راهنمای تغییر نام مذهبی میتواند باشد چرا که میتواند به متقاضی بگوید که نظرات قضات مختلف چگونه است و چگونه و با تنظیم چه دادخواست و لایحه ای میتوان نظر قاضی را به سمت تغییر نام سوق داد.

برای دریافت خدمات مشاوره ای ما میتوانید با شماره 09127342512 تماس بگیرید.

 

Picture of سپیده افراشته

سپیده افراشته

نویسنده این متن سپیده افراشته وکیل پایه یک دادگستری است.

اطلاعات بیشتر در خصوص نویسنده